
Indonezja to piękne miejsce. Nie jest łatwo opisać jej uroki, zwłaszcza że zarówno przyrodniczo, jak i kulturowo jest miejscem bardzo odległym od tego, co znamy na co dzień.
To także wielki kraj - 18 tysięcy wysp zamieszkiwanych jest łącznie przez ok. 240 mln ludzi (4 miejsce na świecie). Pomijając dobrze zorganizowaną Jawę, przemieszczanie się po innych wyspach i pomiędzy nimi to zawsze czasochłonne i pełne trudów wyzwanie. Wszechobecna dżungla, duże odległości, nieregularne połączenia morskie...wszystko to sprawia, że eksplorowanie natury i kultury Indonezji staje się wymagającą przygodą.
Wyprawa Think^Tank do Indonezji miała kilka celów roboczych. Na początku postanowiliśmy odwiedzić szkołę językową (Klaten, Jawa) i spotkać się z tamtejszymi uczniami i nauczycielami języka angielskiego. Zostaliśmy tam zaproszeni korzystając z możliwości, jakie daje couchsurfing, czyli wzajemne wizyty we własnych domach osób z całego świata. Mając wcześniejsze doświadczenia tego typu (rozpoznanie potrzeb nauczania języka angielskiego w Chinach) postanowiliśmy się zorientować, jaki potencjał i potrzeby językowe kryją się w Indonezji. Kolejnym celem była eksploracja lokalnych kultur wraz z próbą wydobycia wzorów leżących u podstaw tamtejszych norm, wartości, stylów życia, tradycji i zwyczajów. Ostatnim celem roboczym była próba identyfikacji współczesnych wzorców podróżowania w obrębie turystyki indywidualnej. Wnioskom wypływającym z poczynionych obserwacji towarzyszy materiał video, który zrealizowaliśmy za pomocą prostego sprzętu, mianowicie - telefonu komórkowego. Chcieliśmy w ten sposób zasygnalizować, że do prostego multimedialnego reportażu wystarczy dziś dużo mniej, niż mogłoby się wydawać.
To także wielki kraj - 18 tysięcy wysp zamieszkiwanych jest łącznie przez ok. 240 mln ludzi (4 miejsce na świecie). Pomijając dobrze zorganizowaną Jawę, przemieszczanie się po innych wyspach i pomiędzy nimi to zawsze czasochłonne i pełne trudów wyzwanie. Wszechobecna dżungla, duże odległości, nieregularne połączenia morskie...wszystko to sprawia, że eksplorowanie natury i kultury Indonezji staje się wymagającą przygodą.
Wyprawa Think^Tank do Indonezji miała kilka celów roboczych. Na początku postanowiliśmy odwiedzić szkołę językową (Klaten, Jawa) i spotkać się z tamtejszymi uczniami i nauczycielami języka angielskiego. Zostaliśmy tam zaproszeni korzystając z możliwości, jakie daje couchsurfing, czyli wzajemne wizyty we własnych domach osób z całego świata. Mając wcześniejsze doświadczenia tego typu (rozpoznanie potrzeb nauczania języka angielskiego w Chinach) postanowiliśmy się zorientować, jaki potencjał i potrzeby językowe kryją się w Indonezji. Kolejnym celem była eksploracja lokalnych kultur wraz z próbą wydobycia wzorów leżących u podstaw tamtejszych norm, wartości, stylów życia, tradycji i zwyczajów. Ostatnim celem roboczym była próba identyfikacji współczesnych wzorców podróżowania w obrębie turystyki indywidualnej. Wnioskom wypływającym z poczynionych obserwacji towarzyszy materiał video, który zrealizowaliśmy za pomocą prostego sprzętu, mianowicie - telefonu komórkowego. Chcieliśmy w ten sposób zasygnalizować, że do prostego multimedialnego reportażu wystarczy dziś dużo mniej, niż mogłoby się wydawać.
Z paska na stronie głównej rozwiń listę Laboratorium Kodów Kulturowych > Misja: Indonezja aby przejść do relacji z wyprawy,
lub kliknij w poniższy odnośnik:
lub kliknij w poniższy odnośnik: