• Strona Główna
    • Statut
    • Zarząd
    • Kontakt
  • ADW Eastern Europe
  Think^Tank

Lingwistyczny Analizator Frekwencyjny FREQSEM  jest częścią sieciowej platformy badań językowych SynergicSemantics. Obecnie trwają intensywne prace badawczo-rozwojowe, których celem jest narzędzie wsparcia w tworzeniu strategii rynkowych dla podmiotów gospodarczych, prowadzeniu szczegółowych analiz językowych, monitorowaniu trendów giełdowych i metastatystycznych badaniach komunikacji internetowej. 


freqsem link
                                                                                                                                          
                                                                                                                                           Czym jest FREQSEM?

    Lingwistyczny Analizator Frekwencyjny FREQSEM jest inteligentnym systemem dostarczającym językowego obrazu rynku. Obraz ten kształtowany jest przez biliony słów pojawiających się w Internecie, odzwierciedlających ludzką wizję świata. FREQSEM to nieskończony monitoring opinii metazbioru konsumentów + podgląd treści, które producenci, media i reklamodawcy rzucają w konsumentów. Miarą popularności tematu jest odpowiadająca mu ilość słów i wypowiedzi. Analogicznie, miarą  zainteresowania produktem i jego pożądanym kształtem jest poziom częstotliwość słów na jego temat. Jest to z jednej strony obraz statyczny, pozwalający uchwycić zarysy segmentów rynku wraz z produktami od strony utrwalonych postaw i preferencji konsumenta. 
    Z drugiej strony, dynamiczny obraz rynku wyłania się w momencie rejestrowania przez Analizator zmian częstości występowania słów związanych z produktem. Dynamiczny obraz rynku to pojawianie się nowych fraz, przyrost natężenia komunikacji w danym obszarze, jak również spadek zainteresowania informacją na dany temat. Analizator pomaga zrozumieć produkt w pełnym spektrum znaczeń. Pozwala tworzyć obraz, na którym rynek zachowuje swą ostrość w ogóle zjawisk kształtujących nawyki i gusta, aż po mikro-charakterystykę cech i znaczeń poszczególnych produktów.  W istocie, obraz ten daje się wyostrzać poza granice percepcji ludzkiego umysłu. 
Picture
FREQSEM oparty jest na największym zbiorze danych językowych, jaki jest i kiedykolwiek będzie dostępny dla badacza rynku: Internecie. Analizator przeszukuje miliardy stron www w poszukiwaniu konfiguracji i struktur, których właściwe zestawienie umożliwia wgląd w sposoby mówienia setek milionów użytkowników Internetu na całym świecie. Analizator umożliwia automatyczne filtrowanie danych tak, iż z niespotykaną dotychczas precyzją odzwierciedla systemy myślowe użytkowników badanego języka. Pozwala na określenie logiki i stylu argumentowania, odzwierciedlając sposoby podejmowania decyzji. Analizator pokazuje najczęściej występujące, najsilniejsze uwarunkowania zachowań ludzi komunikujących się w danym języku. Analizator regularnie „zamraża” sieciową rzekę, pozwalając uchwycić falowanie komunikacji, jest więc systemem informacyjnym i ostrzegawczym dla strategów operujących w zmiennych warunkach środowiskowych. Tak zamrożony obraz pozwala zabezpieczyć bezcenne  i bezpowrotnie uciekające dane. 
Picture
FREQSEM reprezentuje rozkład uwarunkowań kulturowych w postaci norm i procedur obowiązujących na danym obszarze językowym, czyli na określonym rynku. To, o czym mówią konsumenci jest odbiciem ich wizji świata i manifestacją ich potrzeb. Drogowskaz ten może być stabilnym oparciem dla strategii marketingowej opartej na strukturalizowanej siatce pojęć otaczającej produkt. Analizator pozwala skupiać dane o konkurencji rozsiane w kosmosie opinii i wypowiedzi konsumentów. Znając najsilniej determinujące słowa, Analizator dostarcza wzorców pozwalających skutecznie opisywać produkty i budować komunikaty perswazyjne. W ten sposób otoczenie produktów może być inscenizowane aż po najdrobniejsze szczegóły odpowiadające nieuświadomionym kodom kulturowym. Marki i produkty tworzone  i opisywane przy wsparciu Analizatora uzyskają powszechnie rozpoznawalną, unikalną tożsamość. Tożsamość zgodna z kodem kulturowym postrzegana jest jako „autentyczność”. 
Picture
FREQSEM organizuje strumień informacji internetowej w sposób umożliwiający czytelny przegląd zarówno w polu określonym przez badacza, jak i poprzez automatyczny wychwyt i obrazowanie pojawiających się korelacji. To niewątpliwy przełom w meta-selektywnych (duża próba, wysoka wybiórczość) badaniach zachowań. Ilość łączy się z jakością, gdyż analizator spełnia funkcje teleskopu makro-fenomenów rynkowych oraz mikroskopu tam, gdzie pod lupę brane są poszczególne zjawiska. Analizator otwiera tym samym drogę do eksploracji wciąż dziewiczych terenów, pozwalając tropić  nieuchwytne dotąd związki przyczynowe. To zupełnie nowa jakość w badaniach dynamiki kultur, zachowań konsumentów, przepływów giełdowych, preferencji, gustów i trendów. 
Picture
FREQSEM jest źródłem świadomości firmy i jej otoczenia. Ze względu na skalę rejestru, generowana jest „superświadomość” pojęć, zdań i opinii. Analizator może działać we wszystkich środowiskach językowych, odsłaniając relacje na linii lokalne-globalne. Indeks FREQSEM jest źródłem danych umożliwiających „developerkę” rynku: badacz może skupić się na dowolnie wybranym przez siebie wycinku, aby po czasie zaoferować gotowe rozwiązania marketingowe. Czysto opisowy charakter danych przesądza o ich obiektywnym charakterze, rozwiązując problem sprzecznych interpretacji. 
Picture
FREQSEM jest najtańszą możliwą metodą badań rynkowych. Atutem jest szybkość, a właściwie brak limitów w tym spektrum: jedynym ograniczeniem jest moment wejścia do systemu, czyli start analizy, gromadzenia i indeksowania danych. Jednocześnie, niespotykana dotąd masowość filtrowanych informacji daje się skoncentrować w jednym polu badawczym. Lista zapytań jest w dyskretny sposób gromadzona i przetwarzana. Dotyczy ona wyłącznie przedmiotu zainteresowań firmy.   
Picture
iFREQSEM to planowana wersja wspierająca platformy mobilne. 
Picture
Powered by Create your own unique website with customizable templates.